onsdag, november 22, 2017

Meetoo och tiden

Märker att nu i november finns det rätt många personer som kommentererar på finlandssvenska medier som tycker att  Meetoo-kampanjen pågått för länge. Nu räcker det väl? är kontentan i kommentarerna när en ny yrkesgrupp i Sverige (OBS! i Finland är det heeeelt tyst) berättar om sexuella trakasserier inom deras bransch. Intressant att kampanjen för jämställdhet fick ta plats i hela två månader efter tusentals år av kvinnoförtryck.

Vill bara hälsa tillbaka ut via i internet till dessa anonyma jomare att det säkert gör ont när samhällsmönster brister framför ögonen på en själv, men just därför kan det vara bra att ta en extra reflexionsrunda kring orsaken till den egna irritationen. Så som jag gjorde med min irritation över den hälsosamma ungdomen. Fundera, läs på och bena ut tankarna. Jag lovar: du blir oftast smartare då!

Ett tips till av låtsas-att-jag-inte-vill-vara-men-verkar-ha-blivit-en-självhjälpsrådgivare.

Jag gick bara snabbt till spegeln när jag kom hem och tog en
enda bild. Jag looovar!

Inga kommentarer: