fredag, april 21, 2017

Bilder från Schweiz och hyr lägenhet i Åbo!

Trots allt så snurrar jorden vidare och det är fredag igen. Mitt i alla avsked och sorligheter den här våren finns också det ljusa i livet. Dagen är aldrig antingen eller, svart eller vit, den är i olika höjder, rader, känslor och färger samtidigt. Vilket kanske är självklart men blir så tydligt då höjderna och dalarna blir höga och låga samtidigt.

Bilderna från Schweiz under påsken får träffande nog symbolisera höjderna:

Snön smälte i snabb takt också högt uppe

Matsäck som lunch var en hitt. Priserna i Schweiz är inget att skoja med.

Det här är just före vi åker ner från en svart backe, vi kom ner - fast stilpoängen
 var inte så höga.

Afterski i ca +30 grader med Danni och min faster och en underbar utsikt

Och som avslutning träffade vi på hemvägen Anna&Jay med barn. Anna och jag
studerade tillsamman i Åbo och vi har hållit kontakten sen dess. 

Och på tal om Åbo så hyr vi ut våra trevliga lägenhet i Åbo centrum på Universitetsgatan. Skrev så här på FB:

"Uthyres: Fin och trivsam trea (76m2) i Åbo. Centralt läge på Universitetsgatan ett stenkast från Åbo Salutorg. Stort vardagsrum och balkong. Hyra 950 euro/månad. Ledig fr.o.m 1.6. För mera information kontakta: annelind79@gmail.com."


Åbo är ju hot, hot, hot om ni inte visste det från förut. Bilden är från internet närmare bestämt från kingofwallpapers.com. 

Och som inte det här skulle vara nog har jag en fredagsfiilis låt att dela med mig. Lina som ser på HBO:s Big Little Lies tipsade mig om den här låten och den är ju sååå bra! Har inte börjat se på serien ännu, men tycker nu redan om den tack vare musiken. Ha en fin fredag!

Inga kommentarer: