fredag, februari 24, 2017

On the road again (om sisådär en timme hoppas jag)

Heeej! Tänkte snabbt kika in här före vi åker iväg på sportlov. Vi skall om nån timme starta vår färd med bil mot de franska Alperna. Vi kommer att fira sportlov - eller Carneval som det heter här -med två kompisfamiljer som vi lärt känna i Bryssel. Stället vi åker till heter Barcelonette och där råkar Elises (en av mammornas) släkt ha ett hus. Hur tur har inte vi som blev bjudna med!

Fick just meddelanden av de två andra familjerna att de redan startat. Senast jag hörde något av Danni var då han skickade flygbilder över Greklands skärgård. Han borde vara i Bryssel, men vet inte vad som dröjer. Grrrr. Det kommer med andra ord att bli en sen och lååång färd. Hela resan är ca 1000 km men vi stannar i natt i Dijon för att inte göra resan för jobbig.

Hejdååå för en stund och ha en skön fredag!

Snaaart är vi här!


Och jag har blivit rödhårig. Lever ett liv i återkommande cykler. Tror varje år att jag vidgar
vyerna och gör något nytt och så när jag kollar på bloggen vad jag gjorde för ett år
 sedan så det exakt samma händelser: ny frisyr och
skidresa. Knas så jag är förutsägbar!

Inga kommentarer: