onsdag, januari 18, 2017

Luntvibbar

Hade franska tent idag. Uuujeee. Kom sist in i klassen och fick klämma in mig på den trängsta platsen. Intressant hur rätt många tar det där med att inte titta på den andras svar eller diskutera med andra under tenten mera som en rekommendation, inte som en regel att följa.

Jag stirrar lydigt ner på mitt papper och vågar knappt ens titta snett upp på läraren. Det kunde ju se ut som om jag sneglade på grannens papper. Böjer huvudet lite extra mycket bakåt när jag kollar på tavlan, nästan så att näsborrarna är där ögonen borde vara. Jag vill ju inte ge någo luntvibbar ifrån mig till Madammen. Skulle helst vilja ha skyddslappar på glasögonbågarna. Bara för att förtydliga hur oskyldig jag är. Medan jag skriver hör jag ett jämnt surr av viskningar och Madammen som nu som då harklar sig och manar att alla ska jobba själv. Känner en skam över klassens fusk. Och jag stirrar ännu intensivare på mitt eget papper och böjer huvudet lite extra mycket neråt så att min näsa kommer närmare pappret. Vill helt tydligt - men ändå kanske lite omedvetet - visa till Madammen att här sitter minsann en ärlig (lutheran)piskad finne. Inget fusk här inte.

Fick huvudvärk efter tenten. De andra verkade ta det lite mera chill.

Inga kommentarer: